سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی مازندران.اکتم

آموزش نرم افزارهای سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی شرکت اقلیم کار و توسعه مازندران

سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی مازندران.اکتم
تیم آموزشی وبلاگ سنجش از دور و GIS مازندران ، با در اختیار داشتن کارشناسان فن در حوزه های سنجش از دور و GIS با سابقه انجام فعالیت های آموزشی و پژوهشی گسترده می تواند در طرحهای پژوهشی به دانشجویان و محققان خدمات رسانی کند.انجام پروژه های سنجش از دوری و تجزیه و تحلیل انواع تصاویر ماهواره ای و همچنین ایجاد و توسعه نرم افزارهای GIS و راه اندازی انواع پروژ های مرتبط از قبیل Webgis ، SDI و…از جمله فعالیت های این تیم میباشد.
راه های ارتباط با ما
ایمیل: khalil.gh3@gmail.com
تلگرام: khalilgholamnia@
شماره تماس: 09115733387
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
پیوندها
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
شنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۷، ۰۷:۲۲ ب.ظ

فرق GPS تک فرکانس و دو فرکانس RTK در چیست؟

فرق GPS تک فرکانس و دو فرکانس RTK در چیست؟

دقت هر دو حدود 1 سانتیمتر یا کمتر و یکی است ولی  سرعت و اطمینان از نتایج متفاوت، هردو می توانند مختصات UTM انتقال دهند ولی راندمان بسیار متفاوت است. در تک فرکانس حدود 20 دقیقه استقرار روی نقطه، معمولا همراه با سه پایه و سانتراژ نیاز است که کار وقتگیر اولیه آن است، در جمع آوری و ذخیره انجام شده و بعد از آن در دفتر شب یا روز بعد در نرم افزار محاسبات مختصات انجام می پذیرد که گاهی نیز بدلیل PDOP یا هندسه ی نامناسب ماهواره یا تعداد ناکافی آن یا  اطلاعات نا مناسب، به جواب مطلوب ممکن است نرسد و کار نیاز به تکرار داشته باشد.

در حالیکه در روش RTK دو یا سه فرکانس پس از راه اندازی، سرعت آنی است، بدین معنی که در کنترلر همراه مختصات UTM بصورت شناور و لحظه ای در اختیار کاربر بوده و دقت آن نیز بصورت لحظه ای دیده می شود. زمان برداشت در حد ثانیه بوده و در حرکت با توقفی کوتاه ظرف چند ثانیه نقطه اندازه گیری و ذخیره می شود. صحت نتایج 100% و اطمینان از عدم وجود هر خطایی میسر است. محاسبات بعدی نداشته و کاربر با اطمینان خاطر در زمین نتیجه را در اختیار دارد.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۱/۲۵
خلیل غلام نیا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی