سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی مازندران.اکتم

آموزش نرم افزارهای سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی شرکت اقلیم کار و توسعه مازندران

سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی مازندران.اکتم
تیم آموزشی وبلاگ سنجش از دور و GIS مازندران ، با در اختیار داشتن کارشناسان فن در حوزه های سنجش از دور و GIS با سابقه انجام فعالیت های آموزشی و پژوهشی گسترده می تواند در طرحهای پژوهشی به دانشجویان و محققان خدمات رسانی کند.انجام پروژه های سنجش از دوری و تجزیه و تحلیل انواع تصاویر ماهواره ای و همچنین ایجاد و توسعه نرم افزارهای GIS و راه اندازی انواع پروژ های مرتبط از قبیل Webgis ، SDI و…از جمله فعالیت های این تیم میباشد.
راه های ارتباط با ما
ایمیل: khalil.gh3@gmail.com
تلگرام: khalilgholamnia@
شماره تماس: 09115733387
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
پیوندها
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
دوشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۹:۰۰ ق.ظ

روش انجام پروپوزال در یک نگاه :

روش انجام  پروپوزال در یک نگاه :


👈 در یک نگاه کلی این طرح باید به سوالات زیر پاسخ گوید:


🔸 مسأله چیست؟


🔸 سوالات تحقیق و یا فرضیه ها کدامند؟


🔸 کاربرد تحقیق چیست؟


🔸 زمان اجرای تحقیق و محل اجرای آن کجاست؟


🔸 روش اجرا و منابع مورد لزوم کدام است؟


👈 دانشجو باید بداند که دیدگاه های اعضای کمیتۀ پایان نامه و رساله در ارزیابی با هم فرق دارند. توصیه این است که دانشجو سه ملاک زیر را مد نظر داشته باشد:


1️⃣ ملاک شامل بررسی دست کم عوامل زیر است:


 🔹 یک عنوان مختصر که تحقیق را توصیف کند.


🔹  خلاصۀ فهرست مندرجات.


🔹  شرح مقدماتی در توصیف مسأله مورد مطالعه.


🔹 بیان مشخص مسأله در قالب سوالاتی که نتایج تحقیق باید به آنها پاسخ گوید، یا به صورت فرضیه ای که باید تایید شود،یااطلاعاتی که باید آماده گردد،یا محصولاتی که باید تولید شود و یا ترکیبی از همۀ اینها.در این جا اگر اصطلاحات تعریف شوند بسیار به جاست.نمودار شماره ۱ ممکن است الگوی مشخصی برای این کار باشد.


🔹 تهیۀ سیاهه ای از دسته بندی متون مربوط به مقاله با بازبینی انتقادی و تحلیلی آن به گونه ای که بتواند پشتوانه ای برای رفع نیازهای تحقیقی مورد نظر باشد.


🔹 بخش فرآیند گام به گام شامل اطلاعات مخصوصی دربارۀ داده های جمع آوری شده و اعتبار و قابل اعتماد بودن داده ها و بررسی و ارزیابی آنها برای پاسخگویی به مسائل خاص.


🔹 خلاصه ای از جست و جوی پیشنهادی که قبلا به طورفهرست وار آمده است،و نیز سایر مواردی که باید جزء یادداشت ها باشد(مثلا زمینه های انسانی مسأله و محدودیت های مربوط به مطالعه ).


🔹 نمونه ای از فرم های جمع آوری داده ها، یا تست ها ،مواد مشابهی که در تحقیق مورد استفاده قرار می گیرد.


🔹 کتاب شناسی منابع. 👈 در کتاب شناسی منابع باید به سه نکته توجه داشت:


🔺 جست و جوی کاملی در رابطه با مسأله مورد تحقیق باید انجام گیر و اطمینان حاصل شود که کار مشابهی در حال انجام نیست.


🔺 کارهای انجام شده دسته بندی شود.


🔺 این آثار نقد و نواقص آن مطرح شود.


2️⃣ باید اطمینان حاصل شود که ابهامات و مسائل موجود به طور واضح و روشن مورد توجه قرار گرفته اند. برای مثال، اگر پاره ای از داده ها برای پاسخ به پرسش نامه ها که برای افراد فرستاده می شوند متکی است و سابقه نشان داده است که درصد پاسخ ها به سوالات مشابه بسیار کم و کوتاه بوده است، باید رد طرح کلی مورد توجه قرار گیرند و روش ها و اقداماتی اتخاذ شود تا نتیجه مطلوب عاید گردد.


3️⃣ توصیه این است که فرآیند برنامه ریزی منظم که نشانگر مراحل زمان بندی شده تحقیق است تهیه شود. این مطلب ممکن است به صورت یک ضمیمه تلقی شود. به عبارت دیگر، دانشجو برای تحویل کار خویش باید سه ملاک و معیار زیر را مد نظر داشته باشد. ملاک هایی که خود برای کار خویش دارد؛ملاک هایی را که استاد راهنما تعیین میکند و ملاک هایی که موسسه یا دانشکده، آنها را لازم الاجرا می داند. دانشجو باید در چارچوب این ضوابط به انجام کار خویش مشغول باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۳۱
خلیل غلام نیا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی